RSS

Deep Purple albumui „Fireball“ – 45!

08 Spa

2016091520564051

Po sėkmės sulaukusio  albumo „In Rock“, grupė tapo geidžiamiausia koncertine komanda ir pradėjo turą Europoje. Koncertai susilaukė grandiozinės sėkmės,  prie kurios nemažai prisidėjo ir puikiai Gilano atliktas Jėzaus vaidmuo roko operoje „Jesus Christ Superstar“. Taigi ateitis nusidažė rožinėmis spalvomis. 1970-ieji metai buvo pažymėti grupės koncertais visame pasaulyje. Tačiau fanai laukė naujų dainų, o kritikai tvirtino, kad Deep Purple išsikvėpė ir neturi naujų idėjų.

2015100820001888

Repeticijos su nauja medžiaga prasidėjo šiauriniame Devone, Velkombo miestelio sodyboje menišku pavadinimu „Ermitažas“. Idant procesas vyktų sklandžiai, kartu su muzikantais ten išvažiavo jų žmonos ir draugės. Į sodybą vingiavo labai siauras keliukas, kuris baigėsi Šiaurės Atlanto pakrantėje. Šioje gūdžioje provincijoje vaikinams pavyko kai ką sukurti, nors, prisimindamas tuos laikus, Gloveris sakė, jog vietiniame pabe jie praleisdavo daugiau laiko, nei repeticijose. Tuo pat metu Ričis Blekmoras buvo įnikęs į „magiškus“ eksperimentus, kas įnešė įtampos į kūrybinį procesą. „Magijos seansai tapo kasdieniu dalyku, kaip pusryčiai ar vakarienė,- prisimena Gloveris,- bet viskam yra ribos: kartą Ričis tiek mane įsiutino, kad aš naktį vaikiausi jį su kėdės koja. Pasivijęs norėjau jį priploti prie sienos. Ir viskas dėl to, kad jis kirviu sudaužė mano kambario duris, reikalaudamas paskolinti kryžių eiliniam „seansui“.

Tačiau ne viskas buvo taip blogai: Velkombe buvo parašytas puikus singlas „Strange Kind of Woman“. Kaip pasakojo Blekmoras, daina gimė pasitelkus Edgaro Vinterio hito „Tobacco Road“ stilistinę formą ir turėjo vadintis „Prostitutė“, tačiau menedžeriai stojo piestu ir pavadinimas buvo pakeistas. „Ši daina apie vieną mūsų draugą, kuris susidėjo su nedora moterim, tai buvo graudi istorija,- sakė Blekmoras,- pagaliau jie apsivedė. Praėjus keliom dienom po vestuvių ji mirė“.

Apie „Fireball“ albumą nelabai palankiai atsiliepė Ričis Blekmoras, tačiau Gilanas laikosi kitos nuomonės: “Šis albumas mums turėjo ypatingą reikšmę, nes leido ištrūkti iš hard rock‘o rėmų. Jeigu mes įrašytume dar vieną „In Rock“, jis tikrai užimtų pirmą vietą viso pasaulio čartuose, bet aš nesu įsitikinęs, ar jį kas nors dabar, po daugelio metų, prisimintų“. „In Rock“ albumas buvo iš kojų verčiantis ir jo energetika nušluodavo viską savo kelyje, įskaitant nelabai tam pasiruošusių klausytojų stogus. Nors „Fireball“ muzika ne tokia sunki, daugiau eksperimentinė, apie albumo jėgą daug pasako faktas, kad jis užkopė į pirmą vietą Britanijos čartuose.

Grįže į Londoną, muzikantai, vadovaujami garso inžinieriaus Martino Birčo, pradėjo įrašinėti paruoštą muziką įvairiose studijose: De Lane Lea, Olympia ir net Abbey Road. Kai Harvest Records prodiuseriai paprašė dainos pirmam singlui, vaikinai pasirinko „Strange Kind of Woman“. Pagal britų tradiciją, daina, išleista singlo pavidalu, į albumą nepatenka, tačiau amerikiečiai šios tradicijos nesilaiko ir „Strange Kind of Woman“ įėjo į amerikietišką albumo variantą vietoj „Demon‘s Eye“, dar vieno kūrinio, pasakojančio apie šėtonišką moterų klastą.

Daina „Fireball“ buvo parašyta paskutinė, užduotis buvo padaryti ją panašią į pirmąją „In Rock“ kompoziciją: nuo jos skambėjimo tūlas klausytojas turėjo būti išverstas iš savo „šliurių“. Kūrinio pradžioje skamba keistas garsas – tai Martinas Birčas įrašė įjungiamą studijos kondicionierių, toliau seka puiki 240 smūgių per minutę būgnininko įžanga. Janas Peisas čia panaudojo du bosinius būgnus, kuriuos pasiskolino iš grupės The Who, tuo metu kitoje studijoje įrašinėjusios savo garsujį „Who‘s Next“. Koncertuose, atliekant šį gabalą, aptarnaujantis personalas atnešdavo papildomą būgną ir, pasibaigus dainai, vėl grąžindavo jį už scenos. „Fireball“ gan  keistas kūrinys Deep Purple, grupei, kurioje grojo solinės gitaros profesorius Ričis Blekmoras: kūrinys, kuriame nėra gitaros solo! Solo čia atlieka bosinė gitara kartu su būgnais.

Labiausiai albumu buvo patenkinti Gilanas ir Lordas. Lygindami jį su „In Rock“, sakė, jog „Fireball“ buvo įvairiapusiškesnis ir buvo kuriamas, atsižvelgiant į „In Rock“  supersėkmę. Juk žmonės norės išgirsti, ką gi šie vaikinai šį kartą iškepė? „Mes norėjom įrodyti, kad mes nesam vieno albumo grupė“,- sakė Gloveris.

Lygiai po pusės metų Deep Purple pastatė ant ausų visą roko pasaulį, išleisdami savo garsiausią albumą „Machine Head“, bet apie tai – po pusmečio, per albumo 45-metį.

Reklama
 
Komentarų: 1

Publikavo on spalio 8, 2016 Uncategorized

 

1 atsakymas į “Deep Purple albumui „Fireball“ – 45!

  1. Alvydas

    spalio 12, 2016 at 9:45 pm

    Sveikinu, puiki, informatyvi, labai šilta ir visiems to ir šio laikmečio melomanams artima šio puslapio kūrėjo, ilgamečio rock muzikos fano, melomano, archyvaro ir netgi sakyčiau pasišventusio tos epochos muzikos tyrinėtojo-muzikologo-žurnalisto Igorio Riabovo pateikta medžiaga skirta tikriems rock muzikos mėgėjams, be jokių politbiuro priemaišų…
    Pagarbiai – kompozitorius Alvydas Jegelevičius

     

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: