RSS

Trumpai tariant

21 Bir

Lygiai prieš 49 metus Bitlai nustebino pasaulį savo nauju albumu „Sgt. Pepper‘s Lonely Hearts Club Band“. Tai buvo monumentalus ir novatoriškas kūrinys, sulaužęs daugelį stereotipų, atvėręs naujas kryptis ne tik roko muzikoje, bet ir to laikmečio kultūroje, tapęs atspindžiu ir išraiška 60-jų epochos su jos naiviomis ir spinduliuojančiomis idėjomis apie taiką, visuotinę meilę, dvasinį nušvitimą ir visatos harmoniją. „With Our Love We Can Save The World“ – šiais dainos žodžiais buvo kreiptasi į visą pasaulį ir pasaulis jais tikėjo. Daugelis mena saulėtą 67-jų vasarą it pripildytą magiškojo šaltinio šviesa. „Peperis“ ir šiandien akinamai blizga Roko Karūnoje, džiugindamas klausytojus neįtikėtinais garsais, kokių dar niekad prieš tai nebuvo įrašyta magnetinėj juostoj. Tad pakelkim arbatos taures, užsidėkim ant vinilų grotuvo šį stebuklą ir volume up!  Prosit!

Skyrybų nebus: Ozio neištikimybė buvo „piarinis“  triukas. Kaip jau rašiau, žiniasklaida pranešė apie Ozio Osborno neva „ėjimą į kairę“. Ozio dukra net patalpino Internete tėvo meilužės telefono numerį su prierašu: „Kam reikalinga pigi šliundra?“. Tačiau vėliau paaiškėjo, kad tai buvo gudrus PR triukas, skirtas atkreipti dėmesį į Ozo ruošiamą koncertinį turą su „Black Sabbath“. Ozio žmona Šeron sugalvojo šią akciją, juk vyro vardas ir veikla atneša jai nemenkus pinigėlius. Vienas žurnalistas parašė, jog Šeron „yra vyro motina, auklė ir menedžeris“ ir tik ji sugeba jį sulaikyti nuo alkoholinių žygių. Ozis ir Šeron vedę 34 metus, turi tris vaikus, visai neseniai Ozis šeštą kartą tapo seneliu. Peršasi išvada, jog „meilužė“ tapo atpirkimo ožiu už apvalią sumą dolcų, kad sudalyvautų šiame cirke.

„Kiss“ išleido enciklopediją. Knyga „Encyclopedia of Kiss: Personnel, Music, Events And Related Subjects“ parašė grupės kūrybos ekspertas ir publicistas Bretas Vaisas. Kaip pranešė Rock FM, tai „gidas Kiss visatoje su detaliu albumų, dainų ir biznio projektų aprašymu“. Knygoje daug vietos skirta muzikantų meilės nuotykiams ir įvairioms pikantiškoms istorijoms. Kiss fanams, kurių Lietuvoje yra nemažai, tai bus puiki dovana.

Buvęs britų grupės „The Kinks“ lyderis nesitiki grupės atsikūrimo. „The Kinks“ fanai jau tris dešimtmečius nuo grupės iširimo nepraranda vilties, jog muzikantai atkurs vieną iš  populiariausių britų komandų. Paskutinį kartą paskalų apie grupės atsikūrimą priežastimi  tapo miuziklas „Sunny Afternoon“, kurio premjera ir brolių Deivisų pasirodymas vienoje scenoje įvyko pernai gruodį. „Man užteko šio vieno karto“,- pasiskundė vyresnysis brolis Rėjus (kaip žinoma, broliai jau daug metų nebendrauja). „Taip, ne per seniausiai aš išėjau su juo į sceną, bet būtų naivu manyti, jog atėjo laikas Reunionui. Tai buvo padaryta dėl šou“. „The Kinks“ buvo vieni iš „modų“ subkultūros įkūrėjų ir „brit-pop“ stiliaus ikonų. Grupės gerbėjams (tarp kurių esu ir aš su savo redaktore) liko  „The Kinks“ muzika ir greitai pasirodysiantis filmas „You Really Got Me“, kurį baigia filmuoti Džulianas Templas.

„Abba“ susijungė ir koncertavo po 30-ties metų pertraukos. Praeitą mėnesį Stokholme uždarame vakarėlyje, skirtame 50-ties metų Bjorno Ulveuso ir Benio Andersono draugystės jubiliejui, koncertavo pilnos sudėties „Abba“. Su Bjornu ir Beniu į sceną pakilo Agneta Feltskog ir Ani-Frid Lingstad, visi kartu atliko kelias dainas svečiams. Anksčiau „Abba“ atsisakė siūlymo surengti turą: už jį buvo siūlomas astronominis atlygis – milijardas dolerių. Paskutinį kartą grupės nariai kartu pasirodė prieš publiką 2008 metais, per miuziklo „Mamma Mia“ premjerą.

Abba Reunited

Abba Reunited

 

Buvęs „Black Sabbath“ būgnininkas organizavo naują grupę „Day Of Errors“. Tai pirmas jo muzikinis projektas po 2005 metais grupės „Bill Ward Band“ išleisto albumo „Accountable Beasts“. „Mes grojam garsiai ir kietai. Kai kurios albumo vietos susuks jums žarnas. Ten bus labai sunkių momentų“,- savo Facebook‘o paskyroje pasakoja Bilas apie „Day Of Errors“ grojamą muziką. Pats Bilas albume groja būgnais ir dainuoja. 2012 m. Bilas paliko „Black Sabbath“ prieš pat albumo „13“ išleidimą, o vietoj jo „Black Sabbath“ pasamdė Bredą Vilką iš „Rage Against The Machine“. Per spaudą Bilas pareikalavo naujo kontrakto ir „teisingumo atkūrimo“, tačiau buvo Ozio Osborno apkaltintas „nesugebėjimu fiziškai tęsti gastroles“. Šių metų sausį jam paskambino „Black Sabbath“  bosistas Gizeris Batleris ir pakvietė jį sugroti paskutiniame Sabbath koncerte, tačiau Bilas atsisakė. „Aš pasiruošęs gastrolėms, tai kodėl turėčiau groti tik viename koncerte. Aš pasipiktinęs kalbomis apie tai, kad esu nesveikas ir mano dalyvavimas tik viename koncerte šias kalbas tik patvirtintų. Taip pat aš nenoriu groti tik vienai grupei fanų, kai galiu pasirodyti daugumai klausytojų“,- sakė Vordas.

Toliau liekame „Black Sabbath“ stovykloje: Gizeris Batleris paaiškino arešto dėl jo sukeltų muštynių bare priežastį. Pernai roko pasaulį sudrebino žinia apie jo areštą po muštynių viename Kalifornijos barų. Tada policija pranešė, kad Gizeris sumušė žmogų ir nedavė jokių paaiškinimų dėl tokio Batlerio elgesio. Neseniai interviu žurnalui Classic Rock muzikantas paaiškino visą atsitikimo esmę. „Ką tik buvo mirusi mano sesuo ir aš nutariau prasiblaškyti Mirties slėnyje, kad kažkiek numesčiau užgriuvusį mane netekties svorį ir Kalėdų šurmulį. Viešbutyje aš užsukau į dovanų parduotuvę, o ten dar buvo malonus vestern stiliaus baras. Nutariau „įmesti“ stiklinaitę prieš miegą. Reikia pasakyti, kad tai buvo stipriausias alus, kurį aš kada nors ragavau per savo gyvenimą,- pasakojo Gizeris.- Ir staiga atsirado tas bičas. Jis pradėjo kažką rėkti ir apskritai buvo labai panašus į girtą kokios nacistinės grupuotės smogiką. Jis mane pažino ir, turbūt todėl, kad aš bare buvau vienintelis muzikos biznio atstovas, nežinia kodėl pradėjo rėkti prakeikimus žydams. Reikalas tas, kad mano žmona žydė ir jo šūksniai mane įsiutino. Taip mano ranka ir pataikė jam į snukį. Tik kartelį. Aš buvau, taip sakant, smarkiai sukišęs ragus į samanas, todėl viskas, ką atsimenu, tai areštas. Aš pabudau kameroje siaubingai pagiringas. Kai tavo smegenys užpiltos mėšlu, nesuvoki, žmogus, ką darai“,- apgailestavo Gizeris.

toni_ayommi_i_gizer_batler

Dabar liūdnos naujienos: Erikas Kleptonas kenčia nuo sunkios ir skausmingos ligos. Praėjusią savaite Erikas prisipažino, kad kenčia nuo rimtos nervų sistemos ligos – periferinės neuropatijos. „Paskutiniais metais aš patyriau daug skausmo“,- papasakojo gitaristas žurnalui Classic Rock. „Toks jausmas, kad per tavo kojas leidžia elektros srovę“. Ši liga pažeidžia nervų sistemą ir pasireiškia galūnių nutirpimu, staigiais skausmais ir koordinacijos praradimu. Kleptonas patikino, kad ir toliau gros gitara, nors tai daryti jam labai sunku. „Pagal visus dėsnius aš senai turėjau būti miręs. Turiu būti dėkingas likimui, kad po tiek metų „draugystės“ su alkoholiu ir narkotikais esu gyvas“,- prisipažino gitaristas.

Jis yra ne vienintelis muzikantas susidūręs su šia klastinga liga: „Procol Harum“ gitaristas Deivas Belas, paragavo šios ligos „malonumus“ 2012 metais. „Toks jausmas, kad tavo nervai apnuoginti visam pasauliui. Bet koks prisilietimas prie šalto daikto sukelia labai nemalonų pojūtį. Pradedi pastoviai nešioti pirštines. O juk aš gitaristas ir mano pirštai turi būti jautrus“. Grupės „Free“ muzikantas Endis Freizeris taip pat sirgo periferine neuropatija ir dar visa puokšte ligų – ŽIV, vėžys ir kt., nuo kurių ir mirė 2015 metais. Neseniai į dangų persikėlęs Keithas Emersonas, grupės „Emerson, Lake & Palmer“ klavišininkas, turėjo distoniją, labai panašų į Kleptono susirgimą. Jam buvo atlikta dešinės rankos operacija, bet liga nepasitraukė, o dar labiau paūmėjo. Iš nevilties Emersonas pernai nusižudė.

„Status Quo“ vokalistas pakliuvo į ligoninę. Po koncerto Antalijoje Rikas Parfitas pasijuto blogai ir buvo nugabentas į ligoninę, kur jam buvo diagnozuotas infarktas. Dabar muzikanto savijauta pagėrėjo ir stabilizavosi, tačiau turi būti atlikti nuodugnūs tyrimai. Grupė ir toliau tęs gastroles, o susirgusį Parfitą pakeis Fredis Edvardsas. Fors-mažorinės aplinkybes pakirto dar kelis garsius roko muzikantus: Mitas Lofas prarado sąmonę koncerto metu Kanadoje, o grupės „Uriah Heep“ vokalistą Bernį Šou, pasitraukusi dėl ligos, pakeitė Stefanas Bergrenas.

Nemaloniausia žinia atėjo iš Švedijos – „Deep Purple“ būgnininkui Janui Peisui buvo diagnozuotas mikroinsultas po to, kai birželio 14 dieną jis pasijuto blogai. Iš pradžių grupės menedžeriai nenorėjo atskleisti ligonio vardo, bet vėliau paaiškėjo, kad tai Janas Peisas. Liga buvo įvardyta kaip „tranzitorinė išeminė ataka“. „Ryte aš pabudau ir pajutau, kad mano visa dešinė kūno pusė lyg negyva ir aš negaliu pajudinti dešinė rankos ir pirštų“,- savo Twitter‘yje parašė būgnininkas. „Mane išvežė į ligoninę, kur diagnozavo mikroinsultą. Stokholmo klinikos personalas buvo puikus, mane iškarto pradėjo gydyti“. Kaip sakė Peisas, jokių negrįžtamųjų reiškinių organizmas nepatyrė ir dabar jis jaučia tik lengvą dešinio šono ir rankos nutirpimą. „Dabar turiu visą arsenalą tablečių, kurias reikia kasdien gerti, kad daugiau tai nepasikartotų. Atsiprašau, kad negalėjau jums groti. Man taip atsitiko pirmą kartą ir tai pirmas koncertas, kurį aš praleidau nuo 1968-jų“.

Ian Paice

Ian Paice

 

 

Reklama
 
Parašykite komentarą

Publikavo on birželio 21, 2016 Uncategorized

 

Parašykite komentarą

 
