RSS

Juodoji našlė

12 Gru

 

MAIN-Yoko-Ono-and-Andy-Peebles

Laikraštis Daily Mail paskyrė didelį straipsnį „juodajai tiesai“ apie Joko Ono. Papasakojo apie dailininkę buvęs BBC Radio One žurnalistas Endis Piblsas. Būtent jis paėmė garsųjį interviu iš Džono Lenono, likus dviem dienom iki muzikanto tragiškos žūties. Anksčiau Piblsas niekada neskelbė faktų apie Ono, bet jam iškilo tokie klausimai: „Kodėl po Džono mirties Joko atrodė tokia laiminga?“, „Kodėl ji viešai pasirodė su Semu Havadtojumi, savo nauju meilužiu, aprengtu senais Lenono rūbais?“ ir „Kodėl ji pasinaudojo Džono šlove dėl savo asmeninės sekmės?“.
Nepaisant to, kad Piblsas buvo gerbiamas žurnalistas ir autoritetas muzikiniame pasaulyje, suorganizuoti susitikimą su Džonu ir Joko jam buvo nelengva. „Mes susitarėm susitikti Dakotoje (namas Niujorke, kuriame gyveno Džonas su Ono) penktadienį, gruodžio 5 dieną“,- pasakojo žurnalistas. „Nors visos susitikimo smulkmenos buvo smulkiai aptartos dar man būnant Anglijoje, ji užsimanė dar kartą patikrinti visus mano interviu klausimus ir tik tada nuspręsti, ar pokalbis įvyks“,- pabrėžė jis. „Apartamentai buvo prašmatnūs, tiesiog nuostabūs. Mus palydėjo į didžiulį Ono ofisą. Ji sėdėjo prie antikvarinio egiptietiško stalo. Mums liepė nusiimti batus. Pamenu, aš pagalvojau: “Ačiū Dievui, jog mūviu švariom kojinėm“. Aš atsisėdau ant sofos sukryžiavęs kojas ir nespėjau ištarti nei žodžio, kai ji pradėjo kategoriškai ir ekspresyviai pasakoti apie tai, kiek ji gavo puikiu pasiūlymų iš kitų laikraščių ir kad jie buvo patrauklesni už BBC. Ji buvo apgalvotai provokuojanti. Ji norėjo, kad mes maldautume“,- toliau pasakojo Piblsas. „Apie ką aš galvojau sėdėdamas ten ir žiūrėdamas į ją? Aš galvojau: „Čia ta pati moteris, kuri sužlugdė Bitlus“,- tiesiai šviesiai pareiškė žurnalistas. „Ji davė suprasti, kad pusė interviu bus skirta Džonui ir pusė – jai“. Nepaisant visų tų neskanių dalykų, interviu buvo įrašytas kitą dieną ir baigėsi šventine vakariene. Gruodžio 8 dieną Piblsas ir jo komanda išskrido į Angliją ir tik lėktuvui nusileidus sužinojo, kad Džonas Lenonas nušautas.

article-1323628-0BC228A0000005DC-653_634x307
Pasirodžius interviu laikraštyje, po kurio laiko prasidėjo skambučiai iš Niujorko. Dažniausiai tai būdavo, kai artėdavo kokia nors sukaktis, susijusi su Džonu. Joko reikalaudavo, kad tik Piblsui būtų leista imti iš jos interviu. Kiekvieną kartą, kai žurnalistas lankydavosi Niujorke darbo reikalais ar privačiai, jis susitikdavo su Joko. Kai Joko lankydavosi Londone, ji susisiekdavo su juo. Jie dažnai bendraudavo telefonu. Bet ilgainiui Piblsui tarsi raištis nuo akių nukrito – jis buvo priblokštas tos Ono energijos, su kuria ji stengėsi save išreklamuoti, rašo laikraštis. „Sielvartaujanti“ našlė rengė parodas visame pasaulyje ir bandė užkariauti muzikos pasaulį savo „kūryba“,- pažymi leidinys. „Man buvo aišku, kad Džono nužudymas nešė jai naudą. Kai kurie sprendimai, kuriuos ji priiminėjo, kėlė man nuostabą, man buvo gėda“,- pasakojo Piblsas. Jo žodžiais tariant, „staiga atsirado Lenono brendas“. Endis mano, kad Džonas visu tuo „pasibjaurėtų“.

article-1323628-0BC2281D000005DC-745_634x326
Prabėgus metams po Džono mirties, Endis Piblsas paėmė iš jos interviu. „Ji verkė, sakė, kad labai ilgisi Džono, kaip ji vis dar sukrėsta to, kas įvyko. Man buvo sunku patikėti jos nuoširdumu. Aš žinojau apie jos santykius su Semu Havadtojumi, skulptoriumi, antikvaro ekspertu ir Lenono padėjėju, kuris buvo 20 metų už ją jaunesnis. Aš paklausiau savęs, ar ji turėjo santykius su Semu Džonui dar gyvam esant? Ir staiga aš supratau: Joko specialiai išprovokavo Džono romaną su jos asmenine sekretore Mei Peng, kad galėtu užmegzti artimesnį ryšį su Semu. Ar tik nebuvo visa istorija apie vėl susijungusią laimingą porelę gudriu PR-iniu žingsniu (ir mano interviu tam pasitarnavo), skirtu albumui „Double Fantasy“? Man pasidarė bloga. Jeigu mane apkvailino, tai reikia pripažinti, jog tai buvo atlikta meistriškai ir juos galima būtų pripažinti geriausiais aktoriais pasaulyje. Tai verta „Oskaro“,- baigė pasakojimą žurnalistas.
Endis niekada iki šiol apie tai nepasakojo viešai. Jis mano, kad būtent dabar laikas viską atskleisti. „Gruodžio 8-ą sukanka 35 metai, kaip žuvo Džonas. Aš daugiau nesu lojalus nei BBC, nei kokiam kitam transliuotojui. Aš dar ir šiandien piktas ant jų (BBC). Jie niekada neleido man naudotis jokiais fragmentais iš mano ekskliuzyvinių reportažų su Lenonu. Užtat BBC turėjo iš jų didelę naudą, netgi, pasakyčiau, turėjo naudos ir iš pačios tragedijos“.
Piblsas mano, kad šie interviu turi būti pilnai paviešinti, nes tai yra „svarbi mūsų kultūros ir istorijos dalis“. Kai jis išėjo iš BBC, Joko jam daugiau neskambino…

Reklama
 
Parašykite komentarą

Publikavo on gruodžio 12, 2015 Uncategorized

 

Parašykite komentarą

 
