RSS

Archeologija: Aphrodite’s Child

01 Vas

accol

1960-ji. Ameriką ir motulę Europą užvaldė pasiutiški (kai kurie dievobaimingi piliečiai vadino juos šėtoniškais) rokenrolo ritmai. Europos kultūros lopšyje Graikijoje jauni graikai padėjo į šalį numylėtąjį buzukį ir paniro į naujas sroves – big-bitą ir garažinį roką. To dešimtmečio pradžioje Graikijoe išplito masinis turizmas, tad Atenuose atsirado daugybė grupių, grojusių turistams iš Vakarų šviežiausius Amerikos ir Anglijos hitus.

Mūsų herojus, jaunas Demis Rusos dalyvavo keliuose kolektyvuose ir – kas įdomiausia – tada jis ne dainavo, o grojo bosine gitara ir triūba. Kartą grodamas grupėje „We Five“ turėjo pavaduoti pagrindinį vokalistą, kuris sumanė padaryti pertrauką parūkymui. Taigi, jam leido sudainuoti ir gabalas, kurį jis atmintinai žinojo, buvo… tas, nuo kurio savo karjerą pradėjo šimtai gitaristų Lietuvoje – Animals‘ų „House of the Rising Sun“. Kas neįsikerta, lietuviškai jis vadinosi „Trakų pilis“. Publika audringai reagavo į jo neįprasto tembro balsą. Nuo to momento Demis tapo pagrindiniu vokalistu.

181305_big

Koncertuodamas turistų lankomiausiose vietose, tokiose kaip Hiltono viešbutis, jis susipažino su geriausiais Atėnų muzikantais, kurių tarpe buvo Evangelos (Vangelis) Papatanasiu, grupės „Forminx“ lyderis. Jie susidraugavo ir nutarė suburti grupe, į kurią dar buvo pakviesti Anargiros „Silver“ Kuluris ir būgnininkas Lukas Sideras. Kadangi Vangelis buvo tarp jų geriausias muzikantas, grupė buvo pavadinta jo vardu – „The Papathanassiou Set“.

Savo pirmas kompozicijas jie įrašė firmos Phonogram studijoje ir šis pirmas singlas susilaukė puikių atsiliepimų (ir pardavimų) Paryžiuje ir Londone. 68-jų pradžioje juos pakvietė dirbti į Londoną, tačiau jie susidūrė su britų biurokratais – Anglijoje gauti darbo vizą tais laikais buvo sudėtinga. Bet ir pačioje Graikijoje prasidėjo „linksmi laikai“: valdžią paėmė karinė chunta – „juodieji pulkininkai“, kurie, slėpdamiesi po kovos su „komuno-anarchine“ grėsme lozungais, iš tiesų labiausiai bijojo pažangaus mąstymo graikų ir kovojo su „itin liberalių“ pažiūrų studentija ir didžiujų miestų inteligentija. Į juodąjį sąrašą papuolė ir roko muzika. Buvo vykdomos masinės represijos ir net kankinimai, tad su ilgais plaukais ir gitaromis geriau buvo nesirodyti. Buvo paskelbta masinė mobilizacija ir į jos girnas pateko grupės gitaristas Kuluris. Likę muzikantai irgi buvo tinkamo tarnauti armijoje amžiaus, todėl buvo nuspręsta „tepti slides“ į Prancūziją (kas greituoju būdu ir buvo padaryta), nors galutinis ir geidžiamas vaikinų kelionės taškas buvo Anglija. Bet vaikinam buvo lemta užstrigti Paryžiuje…

acpromonew

Tuo metų Prancūzijoje prasidejo visuotinis transporto darbuotojų streikas, kurį suplanavo CŽV, norėdama nuversti nepaklusnųjį Prancūzijos prezidentą Šarlį de Golį. Priminsiu, kad panašus scenarijus buvo sėkmingai realizuotas 1973 metais Čilėje, kai toks streikas atvedė į valdžią karinę chuntą ir buvo nuverstas bei nužudytas prezidentas Salvadoras Aljendė. Kišimasis į Prancūzijos vidaus reikalus sukėlė darbininkų ir studentų kovą prieš kapitalizmą. Šalyje tvyrojo chaosas, bohemiškas Paryžius „pasipuošė“ barikadomis, bet čia jau kita istorija…

May-68.-6th-arrond-Boulevard-Saint-Germain.-Students-hurl-projectiles-against-the-police.-Bruno-Barbey

Tomis sunkiomis dienomis vaikinams labai padėjo Philips Records prodiuseris Pjeras Sbero, kuris organizavo kontrakto pasirašymą su įrašų kompanija Mercury Records. Šios kompanijos HR-menedžeris Lu Raizneris pasiūlė grupės pavadinimą – „Aphrodite‘s Child“, kuris puikiai atitiko grupės pasirinktą progresyvinio roko stilių. Netrukus buvo įrašytas pirmas „Afrodites Vaikų“ singlas „Rain And Tears“, kuris naujos grupės fanus pasiekė 68-jų gegužę. Demis Rusos su draugais norėjo būti panašus į to laiko populiarias grupes – „Procol Harum“ ir „Moody Blues“, kurios į roko muziką įnešė klasikinės muzikos elementus. Daina „Rain And Tears“ buvo perdirbinys „Kanon und Gigue in D-Dur fur drei Violinen und Basso Continuo“, sukurto žinomo vokiečių vargonininko ir baroko muzikos kompozitoriaus Johano  Pachelbelio. Kitas perdirbinys buvo daina „I Want To Live“ – klasikinio XVIII amžiaus prancūzų romanso „Plaisir d‘Amour“ nauja versija.

Šios dainos iškart tapo populiariomis ne tik Prancūzijoje, bet ir visoje Europoje, singlai buvo parduoti milijoniniu tiražu. Sekantis žingsnis buvo albumo išleidimas, kurio repertuaras susidėjo iš originalių meilės baladžių, sugrotų madingu psichodeliniu stiliumi, kurį vėliau kritikai pavadins „art-roku“ ir „prog-roku“. Tokiam roko muzikos stiliui puikiai tiko Denis‘o balsas. Tikros sėkmės grupė susilaukė, kai 1972 metais buvo išleistas albumas „666 – The Apokalipse Of St. John“. Įrašinėjant šį albumą prie grupės pagaliau prisijungė iš „čebatų“ grįžes Kukuris.

Visą muziką albumui parašė Vangelis, specialiai pakviestas aktorius Kostas Feris skaitė monologus, o garsi graikų aktorė Irene Papas atliko patį erotiškiausią albumo kurinį – „Infinity“. Šis albumas buvo pripažintas konceptualiausiu darbu roko muzikoje. Darbas studijoje truko beveik metus ir deja, kai plokštelė pasirodė rinkoje, grupė jau buvo iširusi. Muzikantai išsiskyrė ir nuėjo savo keliais: Demis Rusos tapo saldžiu šlagerių atlikėju, Vangelis tęsė savo karjerą kaip kompozitorius ir muzikos filmams kurėjas. Beje, grupės „Yes“ lyderis Džonas Andersonas buvo sužavėtas jų albumu ir pakvietė Vangelį užimti klavišininko Riko Veikmano vietą, tačiau šis atsisakė. Tiesa, vėliau keliai juos visgi suvedė į projektą „Jon and Vangelis“, taip buvo sukurta keletas albumų. Paskutinis „Aphrodite‘s Child“ narys, būgnininkas Lukas Sidras, tęsė karjerą kaip kompozitorius ir prodiuseris.

Ir štai prieš kelias dienas, eidamas 69-sius, metus mirė Demis Rusos. Dabar jis linksmina Hado gyventojus ir kūrikus, žinovai tikina, kad ten kompanija linksmesnė…

kinopoisk.ru

Reklama
 
Parašykite komentarą

Publikavo on vasario 1, 2015 Uncategorized

 

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: