RSS

Voodoo Child

25 Spa

      WHEN THE POWER OF LOVE OVERCOMES THE LOVE POWER, THE WORLD WILL     KNOW THE PEACE

JAMES MARSHALL HENDRIX

Jimi+Hendrix+Hendrix

Džimis Hendriksas (gimęs gavo vardą Johnny Allen Hendrix, vėliau pakeistas į prabangesnį James Marshall Hendrix; gimė 1942.11.27 Sietle, užmigo 1970.09.18 Londone) – afroamerikietis, dainavęs epinis gitaristas, grojęs Fender Stratocaster‘iu rankom, kojom ir kitom kūno dalim.

Džonas Alenas gimė 1942-ais, o po keturių metų jo tėtukas grižo iš karo ir pervardijo berniuką į Džeimsą Maršalą. Nuo vaikystės Hendriksas pažino visą gyvenimo grožį, ardamas politkorektiškų amerikiečių rasistų plantacijose už varganus grašius. Ši patirtis ir jo močiutės indėniškos šaknys pastūmėjo sukurti klastingą keršto planą. Jis nutarė tapti gitaristu tam, kad savo grojimu išneštų smegenų likučius rasistams. Apskritai, groti gitara buvo vienintelis dalykas, kurį jis gerai išmoko, nes iš mokyklos buvo išpirdolytas už bandymą paimti už rankos baltą merginą.

Jimi+Hendrix+Early+Jimi

61-aisiais Džimis išėjo į desantūrą (tiksliau, jį ten išsiuntė teismas už mašinos nuvarymą – tradicinė jaunų tamsiaodžių vaikinų pramoga), bet, laimei, greitai nešė iš ten muilą po nesėkmingo nusileidimo ant kulkšnies. Nuo tada jam niekas nesutrukdė realizuoti savo planą(išnešti smegenų likučius rasistams). Grojo įvairiose grupėse ir išties, nuo jo grojimo nepratusiems prie tokių garsų chamiakams išnešdavo smegenis. Visai. Ši veikla nevirto ilgalaikiu bendradarbiavimu su kitais muzikantais ir Džimis suprato: arba jis ir toliau keršys rasistams – ir mirs badu, arba ras stabilesnę publiką. Tokią publiką jis rado Niujorke.

hendrix+winter

Ten jį ir užpelengavo „The Animals“ bosistas Časas Čandleris, sugebantis iškęsti Hendrikso muziką. Časas pavadino jį „Jimi Hendrix“ ir pakvietė pasitūsint į Londoną. Londone Džimio grojimas padarė Sviborgo efektą visiems tenykščiams daugmaž garsiems gitaristams, including Eriką Kleptoną ir Džefą Beką. Čandleris surinko Hendriksui komandą ir pasielgė kaip tikras baltasis žmogus – paėmė jį į vergiją, gudriai surašydamas kontraktą. Tačiau visa tai pagaliau leido Džimiui įrašyti plokštelę, pakeliauti po svietą ir savo grojimu nešti stogus įvairių rasių žmogeliams.

Jimi+Hendrix+jimi_clapton

Džimis studijoje įrašė tris diskus,- kiekvienas jų yra nelygios kovos su leiblais rezultatas. Pirmas – „Are You Experienced“ – Amerikoje buvo išleistas po to, kai Džimis zombiavo amerikiečius Monterėjaus festivaly. Jankiai išmetė iš albumo tris gabalus, kurie jiems pasirodė neverti jų ausų ir bijodami, kad potencialūs pirkėjai neišsigąstu pragaro garsų ir sutaupytų dolcų neišleistu „big makui“, o ne šiam diskui. Dėl dainos „Red House“ Džimis kapojosi su jankiais iki paskutinio, bet leidėjas jį pasiuntė, tipo: „amerikiečiai nejaučia bliuzo“. Negana to, albumo dizainą pakeitė į labiau narkomanišką, kas kartu su ankstesne pastaba duoda suprasti, kad leidėjas likusius amerikontus laikė bukais debilais.

jimi_hendrix_1967

Sekantis darbas vadinosi „Axis: Bold As Love“,- Džimis norėjo, kad viršelis pabrėžtų jo indėniškas šaknis, o kadangi žodžiai „indusas“ ir „indėnas“ jankiams skamba vienodai, leidėjas pasakė „OK“ ir patalpino viršelyje kažkokį indišką, tipo, koliažą. O į europietišką leidybinę kontorą kaip tik tuo metu užvežė geros žolės ir technikų sąmonė buvo itin prasiplėtusi, taigi, kaip Europoje, taip ir Zimbabvėj albumas buvo išleistas su itin nekokybišku masteringu.

axis

Paskutinis epinis albumas – „Electric Ladyland“,- tai Džimio kūrybos viršūnė. Viršeliui jis specialiai padarė eskizą ir žodinį aprašymą, kad neatsitiktų, kaip praeitą kartą. Džimis norėjo, kad viršely būtu nuotrauką su jo grupe, sėdinčia vaikų apsuptyje prie Alisos iš Stebuklų šalies paminklo Central parke. Leidėjas įdėjo į viršelį 19 baisių nuogų mergų, kurios už apnuogintą krūtinę gavo po 5 dolcus. Tos, kurios veržėsi rodyti pornografiją, gavo dar po 5. Nu bet geras, a ne?

Jimi+Hendrix+Electric+Ladyland++Gatefold+Fr

Amerikonų Glavlitas, išsigandęs, kad šaly kils masturbavimosi epidemija, viršelį užbanino. Suvisam. Respektas. Juk už tokią nuodėmę Dievulis galvos nepaglostys – kaip sakydavo mano babytė: „už tai Dievulis pakoros ir jiems rankos nudžius“. Taigi, bijodamas, kad staiga atsiras milijonai invalidų, Glavlitas jį ir užbanijo. Primeskit, mokyklose berankiai invalidai, plantacijose trūksta darbo rankų, nesgi kam nudžiūvo, o kam ir sąnariai neatlaikė. Ką samdysi? Negrą? Visi negrai arba groja, arba dainuoja, arba šoka. Likusieji – kairiarankiai. Lietuvaičius? Vėl gi lietuvaičiai gyvena rezervate vardu „Geležinė Uždanga“. Das ist katastrophisch!!,- kaip sako Angelė M.  …Užtat dabar vinilas su nuogom bobom viršely kainuoja marias dolcų ir kitos konvertuojamos valiutos.

Also, galim konstatuoti, kad „Bitlų“ pasėti psichodelijos daigai geriausiai prigijo Hendrikso oranžerijoje: jis tapo pirmu ir svarbiausiu jų koncepcijos pasekėju, darydamas iš kiekvieno koncerto ar albumo trip‘ą į astralą.

experience

Užtenka paklausyti intervus su tų laikų rokeriais, kad įvertintum visą Hendrikso svarbą. Kai kalba eina apie 60-iusius, anie nuolat prisimena „tą vaikiną“, kuris savo grojimu išnešė jiems smegenus. Džimis grojo naudodamas įvairius pribambasus, pvz. Wah-Wah ir Fuzz‘ą, kol gitara pradėdavo transliuoti Ktulchu balsą. Beje, Hendrikso atvaizdai turėjo ypatingą vietą jaunojo persų dailininko Farucho Bulsaros, plačiai žinomo pravarde Fredis Merkuris, kūryboje…

jimi

Džimis mėgo prikolus ir niekad nenusimindavo. Jis galėjo atsivesti į studiją minią bomžų iš gatvės. Mėgo dėl bajerio patrolinti kolegas, o kartą apsirūkęs prakniso kasetę su antro albumo įrašu, kurią reikėjo kitą dieną nešti į gamybą. Nepaisant to, kad dažnai elgėsi kaip razdolbajus, iš esmės buvo perfekcionistas: dainai „Gypsy Eyes“ įrašyti prireikė net 43 dublių!

gypsy style

Jis buvo geraširdis žmogus: būsimas Experience bosistas Noelis Redingas atėjo į perklausą alkanas ir be grašio kišenėj. Džimis pastatė jam šimtą lašų, davė dešimt svarų ir šokoladuką. Noelis vadino jį nigeriu, o Džimiui buvo dzin.

Jimi_Hendrix & Noel_Redding

Scenoje Džimis viešai prievartavo savo gitarą: grojo dantimis, kojomis ir kitom atsikišusiom kūno dalim, o pabaigoje ją sudegindavo, sukeldamas smegenų skausmą gitaristams – juk kiek teisingų, oldskulinių Stratokasterių buvo iškepta! Kadangi jis buvo kairiarankis, o pritaikytų kairiams Stratų gamino kokius porą procentų iš viso tiražo, todėl tekdavo gitarą perdarinėti ir atidavinėti vandalui viešam eksterminavimui. Vudstoko festivaly Džimis just for lulz sugrojo savo amerikonų himno versiją, o kartą su Džimiu Morisonu kažkokioj knaipėj sugrojo beprotišką jam‘ą, kurio metu Morisonas džiaugsmingai šaudė rožinius kralikėlius Neptūno planetoje, apie šiuos nuotykius duodamas ataskaitą tiesiai į mikrofoną, keikdamasis kaip svoločius.

Monterey pop festival

Barbaro vaidmuo, kurį negailestingai eksploatuodavo Hendriksas, priversdavo visų amžių moteris eiti dėl jo iš proto, sukeldamas primygtinį norą paimti jį jėga. Po koncertų sužvėrėjusios damos persekiodavo jį ir prispausdamos tarpdury, lupdavo plaukų kuokštus „ant laimės“. Džimis turėjo 4 nuolatines padružkes ir nesuskaičiuojamą kiekį atsitiktinų. Visos jos buvo tos nuomonės, kad Džimis drovus ir sekso giganto vaidmeniui netiko.

Jimi+Hendrix+JimiHendrix

Laisvoje ir demokratiškoje Amerikoje odos spalva buvo Džimio nelaimė: kartą su grupe grįžęs iš Anglijos, oro uoste pamatė savo kumirą – rokenrolo dievuką Džerį Li Liuisą. Džeris pasisveikino su muzikantais. Su visais. Išskyrus Hendriksą, apsimetęs, kad jo nemato. Ir tik dėl to, kad jis buvo „spalvotas“. Grynakraujams anglams buvo sunku suprasti tokią jankių deklaruojamą „lygybę ir brolybę“. Tuo pat metu „juodos roko žvaigždės“ statusas pritraukė įvairaus plauko politinių aktyvistų dėmesį. Neaišku, ko Džimis labiau bijojo – politkorektiškų baltųjų ar savų „juodųjų brolių“.

jimi_hendrix_buddy miles

1968-jų balandžio 4 dieną nužudė Martiną Liuterį Kingą. „Juodojo mesijo“ mirtis sukėlė pogromų bangą visoje US teritorijoje. Kaip tik tą dieną Džimis Memfyje turėjo koncertą, bet sužinojęs apie bespredielus, nutarė ten nevažiuoti. Tada jam paskambino vietiniai mentai ir pasakė, kad jeigu jis neatvažiuos, didžiulė įsiutusi minia, laukianti prie scenos, išeis į gatves ir supleškins nakum visą miestą. Hendriksas atvažiavo, išėjo į sceną aidint pragariškam alasui, pasakė į mikrofoną: „Šią dainą skiriu savo draugui“,- sugrojo labai ilgą, neapsakomai gražią kompoziciją, padėjo gitarą ir išėjo…

Feb 24, 1968 - Toronto, CANADA - JIMI HENDRIX performing at the CNE Coliseum...

Gitaristus galima suskirstyt į dvi kategorijas: vieni tyrinėja Hendrikso kūrybą ir daug gero išmoksta, kiti bando kartoti jo stilių ir net bando būti pranašesniais. Briedas! Groti kaip Džimis gali tik pats Džimis. Aleluja! Also, muzikantų tarpe yra navarotas: sugrojus/sukūrus/aranžavus kokį gabalą, repeticijos metu pasakoma: „Džimis Hendriksas būtų patenkintas!“

„Juokinga, kaip daug žmonių myli numirėlius. Pakanka numirti ir gyvieji tavim susidomi. Reikia numirti, kad nuspręstu, kad tu esi kažko vertas.“

                                                                                                         Jimi Hendrix

 Iš pradžių rašydamas dainas Džimis įkvėpimui naudojo ugninį vandenį (taigi indėno genai!),- su jo pagalba buvo įrašomas pirmas albumas. Jau tada tapo aišku, kad įvairios substancijos, su kuriomis Džimis pradėjo eksperimentuoti, gadino jam gyvenimą. Padauginus jį užvaldydavo asmeninis misteris Haidas,- pvz. jis sudubasino savo padružke Keti Etčingem telefono rageliu (vaikai, tada nebuvo mobiliakų, buvo toks ragelis ant šniūro ir ratukas su skaičiukais, kurį reikėjo sukti, bet galima buvo naudoti ir kaip dubasinimo priemonę) už tai, kad ji, tipo, skambino kitam bičui. Kitąsyk sudaužė butelį į galvą kitai padružkei – Karmen Borero; davė į feisą savo draugui, garsiam advokatui Polui Karuzo, o Švedijoj taip „atrenovavo“ viešbučio kambarį, kad remontui administracijai teko samdytis brigada lenkų santechnikų-statybininkų, ba geri specai iš Lietuvos dar nebuvo atrasti.

hendrix_entwistle

1967 metais Džimis pirmą kartą pakaštavojo rūgšties, galvodamas, kad substancija nuneš jį į stratosferą. Gavosi atvirkščiai – jam pačiam nunešė stogą ir visą koncertą jis prasėdėjo ant stiprintuvo, tabaluodamas galūnėmis. Kiekvieną kartą, kai chebra užgrodavo, jis pradėdavo žvengti. Teko atsisveikinti su publika ir nešti jį lauk. Hendriksas eksperimentuodavo ne tik muzikoje: nebuvo tokių narkotikų, kurių jis nebūtų paragavęs. Po kiekvieno naujo mėginio sakydavo, kad ši būsena „geriausia, kas gali būti po mirties“.

Jimi+Hendrix+miami

Juodieji aktyvistai privertė Džimį sukurti juodaodžių grupę, atsisakyti psichodelijos ir groti umba-jumba genties ritmus; baltieji menedžeriai vertė groti popsą; žiūrovai laukė senų gabalų ir pirotechninio cirko scenoje. Bet patį Džimį jau užkniso vaidinti scenoje laukinį iš tos pačios genties ir deginti Stratus, ba Amerikoj tuo metų buvo benzino krizė ir su žiebtuvėliais buvo bėda, taigi. Tačiau Hendriksas negalėjo ilgai volioti durnių ir greitai atsigavo, pagrojęs naujoje grupėje. Ėjo kalbos, kad turi atsirasti nauja komanda „Help“ – Hendriksas, Emersonas, Leikas ir Palmeris, bet 70-jų rugsėjo 18 atėjo boba su dalgių ir jįjį išsivedė…

Jimi+Hendrix+hendrix+dead

Apie jo mirtį ginčijosi visi, kas netingėjo: anot vienų pletkų, jis mirė perdozavęs barbitūratų, anot kitų – priėmė arklišką dozė vodkės (netiesa, kad arklys miršta nuo kibiro alkoholio) ir užspringo skrandžio turiniu. Monika Dannemann, kuri buvo su Džimiu tą naktį, sakė, kad greitukės sanitarai vietoj to, kad jį paguldytų mašinoj, kaip reikalauja taisyklės, pasodino į kėdę. Važiuojant galva atsilošė ir jis užduso. Kita versija byloja, kad Džimio naujas menedžeris turėjo intymių ryšių su CŽV ir mafija, ir visus Hendrikso baksus pasiėmė sau. Kai Džimis sužinojo apie tokį zapadlo ir sugalvojo bičą užgesinti, pats staiga mirė. Galimai apie jo mirtį daugiau pasakytų jo draugiaškė Monika, bet ši 96-ais iškeliavo pas Abraomą perdozavusi. Kita, Devon Vilson, su kurią Hendriksas buvo susitikęs dieną prieš mirtį, po pusmečio netyčia iškrito pro langą… Su kuo neatsitinka, tiesa?

jimi and monika dannemann

Also, po daug metų Džimiui, matomai, nusibodo vienam draskyti gitarą anam pasauly, tai jis pasikvietė pas save likusius Experience narius – Mitch Mitchell‘ą ir Noel‘į Redding‘ą. Bus su kuo pagrot ir „ant trijų“ padaryt.

Jimi+Hendrix+peace++love

Reklama
 
Parašykite komentarą

Publikavo on spalio 25, 2013 Uncategorized

 

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: